Wij (ASICS) werken nu aan een trainingsschoen die minder structuur en converse sale lichtgewicht is, maar nog steeds stabiliteit biedt en trouw blijft aan een ontwerp van het achtervoet srike patroon. Ik heb dit gebaseerd op het uitgangspunt dat, wat er ook wordt gezegd over technisch hardloopschoenen, er geen bewijs is dat het echt niet kapot is, dus we zullen tweaken, maar we hoeven het niet te repareren. De minimalistische beweging werkt op het uitgangspunt dat door het verminderen van de hielhoogte, d.w.z. het totale verloop, misschien 6 mm, induceert een slagpatroon op de middenvoet of zelfs voorvoet. Ik heb geen enkel geloofwaardig bewijs kunnen vinden om dit te ondersteunen ... dus we zullen ons aan onze wapens houden.
En ja, hardlopers sale converse zullen altijd geblesseerd raken, en dat zullen we doen omdat we vaak dom zijn en meer rennen dan zou moeten en wanneer niet. Bij gebrek aan klinische proeven, die ASICS niet in een peer-reviewed tijdschrift heeft gepubliceerd om aan te converse all stars wit tonen dat hun eigen schoenen letsel verminderen, vertrouwen we vooral op anekdotes. Anekdotes suggereren dat sommige hardlopers profiteren van een blote voeten of minimalistische aanpak.
Wat is het voordeel van een opgeheven hiel van 12 mm? U hoort meestal over verminderde Achilles-problemen, maar is dit bewezen? Richards et al., 2008 stellen dat "... de algehele impact op het letselpercentage van het lopen in een schoen met een verhoogde hak nog niet is getest in klinische onderzoeken." Ten slotte is er chucks converse een opmerking over minimalistische schoenen die het pad van tonificerende schoenen volgen. Ik heb hier echter een groot probleem mee. Toning-schoenen zijn een afwijking die de mens verder afleidt van de toestand waarin we worden geboren (op blote voeten).
Minimalistische schoenen brengen ons dichter bij onze natuurlijke staat (op blote voeten). Ik zou beweren dat de Asics Kinsei of Kayano veel meer gemeen hebben met een Sketchers Shape-Up dan de Vibram Fivefingers. Ik ben bijvoorbeeld niet geboren met een stuk onstabiele demping onder mijn voet (zoals de Sketchers geven), die werd geboren met mijn hiel 12 mm van de grond getild met een steunelement ingeklemd onder mijn boog.
Hoe weet u tot welke categorie u behoort? Wat je hierna zult vinden, zijn instructies voor het bepalen van je boogtype op basis van de 'natte voetafdruktest'. Nadat je je boogtype hebt converse all star weiß bepaald, kun je het vertalen in een pronatiecategorie en een schoen kiezen uit een van de drie categorieën: hoge boog krijgt demping, gemiddelde boog krijgt dempingstructuur, lage boog krijgt maximale ondersteuning.
Als de onderzoeken "nog steeds" beschikbaar zijn voor "minimale" of "maximale" (bij gebrek aan een betere term) schoenen, waarom is er dan geen gelijkmatige weergave van beide stijlen in de schappen van de schoenenwinkel? Het zou logisch zijn dat, aangezien je jezelf hebt verteld dat alle hardlopers verschillend zijn en daarom verschillende stijlen hardloopschoenen nodig hebben, er een gelijkmatige weergave zou zijn van zowel "minimale" als "maximale" schoenen in winkels.